
Present yourself & your company
You have worked hard on your mission, vision, product, and service and you are (nearly) ready to go to market or expand your market. Most of the time, 3-5 minutes is all you get to present your startup – and the way you deliver your message is KEY. You have to be able to raise interest in this short amount of time. If not? All the effort that you put into your business could be ineffective.
But don’t sweat; we are here to help you out. We have coached over 1000 startups, companies and freelancers and know what investors, clients, and managers need to hear from you. You will be supported to vocalize the content of your message in a concise, WOW!-way, and you will learn the tips, tricks & tools to deliver the message in a way your audience can engage with you.
Get ready and present your company and yourself!
We are very much looking forward to working with you.
This is what you will learn:
- How to prepare and present a captivating ‘wow’ statement (2-3 sentences, max. 30-second description used when someone asks: what do you do exactly?)
- How to create a story tailored to any audience – stepping into the audience’s shoes; thinking with their minds, feeling with their hearts. Selecting key arguments and weaving them into a persuasive story.
- How to use slides and props when words are not enough.
- How to prepare for a 3-minute ‘investor pitch’ that excites them (investors can be a competition jury, grant decision-makers, coaches, or anyone interested in the overall quality of a business).
- How to prepare for questions and answers.
- How to handle nerves in stressful pitch situations with high stakes.
- How to effectively use your own authentic body language and voice.
- How to improve pitching and presenting independently.


Educational Goals and Desired Learning Outcomes
Pitching for Investors
1a. Craft a compelling ‘wow’ statement (2-3 sentences, up to 30 seconds description used when someone asks: what exactly do you do?)
1b. Prepare a 3-minute ‘investor pitch’ that excites them (investors can be a competition jury, grant decision-makers, coaches, or anyone interested in the overall quality of a business). Create a audience-focused narrative.
2a. How to create a story tailored to any audience – stepping into the audience’s shoes, thinking with their minds, feeling with their hearts. Selecting key arguments and weaving them into a persuasive story. Demonstrating congruent body language that supports the narrative.
3a. How to effectively use your authentic body language and voice.
3b. How to use slides and props when words are not enough.
Independence in preparing pitches & questions and answers
4a. How to prepare for questions and answers.
4b. How to improve pitching and presenting independently.
4c. How to manage nerves in high-stakes, stressful situations.
Evaluation
STAP-budget
The STAP-budget is a personal development budget of €1000 per person, which employees or self-employed can use for personal development.
Who can apply for STAP?
- You haven’t been granted the STAP budget for a different training this year
- You are at least 18 years old
- At the time of application, you are not receiving any allowance such as AOW
- You worked, lived, or received an allowance in the Netherlands within the last 24 months
Only one application period left. Be ready to apply at 10 am on the 15th of November.
*Please note that they run out fast, and you need to be ready at 8:00 to apply for the STAP budget

Presenteer jezelf en je bedrijf
Je hebt hard gewerkt aan je missie, visie, product, dienst en je bent (bijna) klaar om de markt op te gaan of je markt uit te breiden. Meestal heb je 3-5 minuten om je startup te presenteren – en de manier waarop je je boodschap overbrengt is ESSENTIEEL. Je moet interesse kunnen wekken in deze korte tijd. Zo niet? Al je inspanningen die je in je bedrijf steekt, kunnen ineffectief zijn.
Maar maak je geen zorgen, we staan klaar om je te helpen. We hebben meer dan 1000 startups, bedrijven en zzp’ers gecoacht en weten wat investeerders, klanten, managers van je moeten horen. Je wordt ondersteund om de inhoud van je boodschap beknopt en op een opvallende manier te verwoorden, en je leert de tips, trucs en tools om de boodschap over te brengen op een manier waarop je publiek zich met jou kan bezighouden.
Maak je klaar en presenteer je bedrijf en jezelf!
We kijken er erg naar uit om met je samen te werken.
Dit ga je leren:
Hoe je een boeiende ‘wow’-verklaring voorbereidt en presenteert (2-3 zinnen, max. 30 seconden beschrijving die je gebruikt wanneer iemand je vraagt: wat doe je precies?)
- Hoe je een verhaal kunt maken dat gericht is op elk publiek – in de schoenen van het publiek stappen; denken met hun minds, voelen met hun hart. Het kiezen van belangrijke argumenten en ze verweven tot een overtuigend verhaal
- Hoe je slides en attributen kunt gebruiken als woorden niet genoeg zijn
- Hoe je je voorbereidt op een 3 minuten durende ‘investeerders’-pitch die hen enthousiast maakt (investeerder kan een competitie jury, subsidiebeslissers, coach, iedereen die geïnteresseerd is in de kwaliteit van een bedrijf als geheel)
- Hoe je je voorbereidt op vragen en antwoorden
- Hoe je met zenuwen omgaat in stressvolle pitch-situaties met grote belangen
- Hoe je je eigen authentieke lichaamstaal en stem effectief gebruikt
- Hoe je beter wordt in het pitchen en presenteren op eigen kracht
Leerdoelstelling Beoogd leerresultaat
Pitchen voor investeerders
- 1a. levert een boeiende ‘wow’-verklaring (2-3 zinnen,max. 30 seconden beschrijving die je gebruikt wanneer iemandje vraagt: wat doe je precies?)
- 1b. bereidt een 3 minuten durende ‘investeerders’-pitch voor die hen enthousiast maakt (investeerder kan een competitiejury, subsidie beslissers, coach, iedereen die geïnteresseerd is in de kwaliteit van een bedrijf als geheel). Creëren van een op het publiek gericht verhaal.
- 2a. Hoe je een verhaal kunt maken dat gericht is op elk publiek – in de schoenen stappen van het publiek; denken met hun geest, voelen met hun hart. Het kiezen van belangrijke argumenten en ze verweven tot een overtuigend verhaal. In staat zijn om congruente lichaamstaal te tonen die het verhaal ondersteunt.
- 3a. Hoe je je eigen authentieke lichaamstaal en stem effectief gebruikt.
- 3b. Hoe je slides en attributen kunt gebruiken als woorden niet genoeg zijn.
Zelfstandigheid bij het voorbereiden van pitches & vragen en antwoorden
- 4a. Hoe je je voorbereidt op vragen en antwoorden.
- 4b. Hoe je beter wordt in het pitchen en presenteren op eigen kracht.
- 4c. Hoe je met zenuwen omgaat in stressvolle situaties met grote belangen.